Begrijpe wie kan.

In het VRT-journaal diste beroepswauwelaar Stefaan, demissionair klerk van justitie en plaatselijk orakel, weer eens een sterk staaltje retoriek op. Naar aanleiding van de uitzending later op de avond van een reportage over geïnterneerde gevangenen liet onze man in Brussel weten dat we in dit verband “sinds 2007 over een prachtige wet beschikken”. (Onnodig hier aan toe te voegen dat onze klerk in 2007 geen mini-ster van justitie was, waarschijnlijk.) Op de vraag van de journalist waarom er dan nog zoveel problemen waren antwoordde de mini-ster dan dat “die wet echter tal van gebreken vertoont”. Het deed mij een beetje denken aan het verkoopspraatje van de vastgoedmakelaar die je een ‘prachtig gelegen pand’ wil aansmeren maar “het huis heeft wel enkele gebreken: de vloer loopt scheef, er stroomt water in de kelder, het dak lekt, de electriciteitsleidingen zijn rot en er is geen enkele muur die recht staat. Maar het is wel een prachtig pand!” Diezelfde man – niet de vastgoedmakelaar! – verklaarde laatst nog op zijn ministeriële website: “We moeten de strijd tegen reclameronselaars verder zetten, niet alleen in ons land maar binnen heel Europa.” Wie het schoentje past, trekke het aan, zou ik zeggen……

3 Reacties to “Begrijpe wie kan.”

  1. Dit is toch niet uw laatste bijdrage?

  2. brent karstjens Says:

    Toch wel, want ik steun iedereen die een eigen mening heeft en daar ook voor opkomt, zelfs al ik ben het er meestal niet mee eens… !

    Ik groet u beleefd,
    Brent Karstjens.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.