Archief voor 02/05/2009

dinsdag, 11 augustus 2009

Posted in De afrekening, writers blog on 02/05/2009 by Pär Ongeluck

Het is snikheet en als ik aankondig dat we deze namiddag naar het openluchtzwembad gaan kan de vreugde niet op. Om het joelende volkje iet of wat te kalmeren speel ik een spelletje.

“Ik ga naar het zwembad en ik neem mee: mijn zwempak.”, kraait Liesje, de jongste van de bende en daarom als eerste aan de beurt.

“Ik ga naar het zwembad en ik neem mee: mijn zwempak en een handdoek.”, zegt Arthur.

“Ik ga naar het zwembad en ik neem mee: mijn zwempak, een handdoek en een fles water.”, voegt de immer nuchtere Ellen toe.

“Ik ga naar het zwembad en ik neem mee: mijn zwempak, een handdoek, een fles water en…..mijn computer.”, probeert Oscar, weifelend.

“Wat ga jij met je computer in het zwembad doen?”, vraag ik hem.

“Surfen!”, antwoordt hij gevat. Daar heb ik natuurlijk niet van terug.

Wil je nog voor vol aanzien worden kan je tegenwoordig nergens meer naartoe zonder je pda of je computer. Ook niet naar het zwembad, zo blijkt nu. Kortrijk speelt daar op in met de installatie van een hotspot in het openluchtzwembad. Schepen Bral noemt het een heuse meerwaarde. Ik heb zo mijn twijfels. Als ik naar het zwembad ga dan is dat om te zwemmen. En om in de zon te liggen, eventueel met een boek. Pda en computer – iconen van de ik-cultuur – kunnen mij dan wel gestolen worden. Als ik niet oppas gebeurt dat ook echt in zo’n zwembad. Weg meerwaarde. Tenzij ik een bewakingsagent inhuur als ik even een frisse duik wil nemen. Maar misschien denkt schepen Bral bij ‘meerwaarde’ wel aan de ‘leuke’ filmpjes die met zo’n gsm, pda of laptop kunnen gemaakt worden. En rechtstreeks op You Tube gepleurd…..

